Аналіз освітньої роботи

КЗ «ПДНЗ (я/с) № 47 «Золота рибка»
за 2019 – 2020 навчальний рік

Комунальний заклад «Полтавський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 47 «Золота рибка» підпорядкований Полтавській міській раді Полтавської області та управлінню освіти Полтавського міськвиконкому, розташований за адресою 36002, м. Полтава, вул. Олени Пчілки, 12, здійснює свою діяльність відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Базового компоненту дошкільної освіти», Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 року №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерством охорони здоров’я України від 24.03.2016 року №234), Статуту закладу.

Проектна потужність закладу – 12 груп: 3 групи раннього віку, 9 груп дошкільного віку:

v 3 групи раннього віку з 1,8 до 3 років – 42 особи.

v 3 групи молодшого віку 4-го року життя – 67 особи.

v 3 групи середнього віку 5-го року життя – 76 осіб.

v 3 групи старшого віку 6-го року життя – 71 особи.

Режим перебування дітей в закладі:

v 11 груп – з 10,5 годинним перебуванням;

v 1 група – з 12 годинним перебуванням.

За штатним розкладом у закладі працює 54 осіб, з них 22 педагоги, 32 особи обслуговуючого персоналу. У складі педагогічного колективу: завідувач, вихователь-методист, 18 вихователів; 1 музичний керівник і практичний психолог.

За рівнем кваліфікації педагоги мають такі кваліфікаційні категорії та педагогічні звання:

- «спеціаліст» - 9; - «спеціаліст вищої категорії» - 8;

- «спеціаліст ІІ категорії» - 4; - педагогічне звання

- «спеціаліст І категорії» - 1; «вихователь-методист» - 6.

За рівнем освіти:

- вища дошкільна освіта – 10 - 46%;

- вища педагогічна освіта – 10 - 41%;

- середня спеціальна освіта – 3 - 13%.

За стажем педагогічної діяльності:

До 5 років – 2, до 10 років – 3, до 20 років – 6, і більше - 11.

За минулий навчальний рік на курсах при ПОІППО іменіМ.Остроградського підвищили свою фахову майстерність 3 вихователів і практичний психолог. Атестовано 3 педагогів.

За результатами атестації :

- Присвоєно:

o вихователю Древаль Л.В.- спеціаліст вищої категорії;

o практичному психологу Калініченко В.П. спеціаліст ІІ категорії;

- Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії:

вихователь Іващенко Н.Ю. «спеціаліст вищої категорії» та звання «вихователь-методист».

Протягом навчального року педагоги підвищували свій професійний рівень, відвідуючи міські методичні заходи: постійнодіючі консультаційні пункти для молодих спеціалістів; круглі столи, тренінги, заняття творчо-дидактичної лабораторії; клубу професійного спілкування «Ліра», та приймаючи участь у методичній роботі закладу.

Результативно пройшли в закладі Дні педагогічної майстерності за темою «Дитсадок і родина». Присутнім представлено роботу за участю батьків 3 садових груп.

- молодша група №2 «Вишенька» («Чарівний гудзик»-робота в міні-музеї; вихователь Брегеда Ю.В.)

- середня група№1 «Веселка»( «Екологічний брейн-ринг»-розвага; вихователь Осетрова Т.І.)

- старша група №1 «Колобок» («Ми завзяті козачата»-музична розвага; вихователь Древаль Л.В., музичний керівник Благодарьова Т.І.)

Відвідування дітьми груп в навчальному році складало:

· групи раннього віку – 55%;

· дошкільні групи – 68%.

Моніторинг захворюваності та груп здоров’я свідчить про всебічне співробітництво педагогів, медиків, батьків на користь здоров’я малюків.

Паспорт груп здоров’я ПДНЗ (я/с) № 47

Усього дітей 256, із них:

І група здоров’я - 119 дитина (46,5 %);

ІІ група здоров’я - 105 дітей (41 %);

ІІІ група здоров’я - 30 дітей (11,7 %)

ІV група здоров’я – 2 дітей ( 0,8%)

Моніторинг груп здоров’я ЗДО (я/с) №47

в порівнянні 2019-2020 рік

Питання харчуванню дітей, захворюваності та відвідування систематично розглядаються на засіданнях виробничих нарад, аналізуються показники та розробляються заходи щодо їх покращення.

Велике значення приділено загартуванню дітей в умовах дошкільного закладу та в сім’ї. Звернена увага на проведення оздоровчих заходів та раціональне харчування.

З огляду на запровадження карантину на всій території Україні моніторингове дослідження розвитку дітей за друге півріччя не було проведено. За І півріччя моніторингове дослідження розвитку дітей було проведено у всіх вікових групах дошкільного навчального закладу. Педагогічне вивчення розвитку дітей здійснювалося згідно термінів складеного плану. Моніторингом було охоплено 216 дітей.

Аналіз розвитку дітей молодшої групи «Дзвіночок» показав, що 3 (16%) дітей мають високий рівень розвитку відповідно віку, 10(52%) дітей-середній рівень розвитку та 6(32%) дітей має низький рівень розвитку за всіма освітніми лініями розвитку.

Аналіз розвитку дітей молодшої групи «Вишенька» показав, що 8 (40%) дітей мають високий рівень розвитку відповідно віку, 10(52%) дітей-середній рівень розвитку та 2(8%) дітей має низький рівень розвитку за всіма освітніми лініями розвитку.

Аналіз розвитку дітей молодшої групи «Казочка» показав, що 5 (22%) дітей мають високий рівень розвитку відповідно віку, 11(46%) дітей-середній рівень розвитку та 8(32%) дітей має низький рівень розвитку за всіма освітніми лініями розвитку.

Згідно моніторингових досліджень групи «Дзвіночок» у розділі «Гра дитини» 6(32%) дітей має високий рівень, у групі «Казочка» 8(31%) дітей мають високі показники за лінією розвитку «Дитина у світі культури», у групі «Вишенька» 5 дітей має високий рівень розвитку за освітньою лінією «Дитина…..». За результатами оцінювання рівнів розвитку дітей молодшого дошкільного віку встановлено, що потребує вдосконалення робота над підвищенням сенсорно-пізнавального, мовленнєвого розвитку в дітей, за розділом «Дитина у природному довкіллі».

Моніторингом було охоплено 78 дітей середнього віку, 5-го року життя(група «Веселка» -22 дитини, група «Ромашка»-27 дітей, група «Сонечко-29 дітей).

Аналіз розвитку дітей середньої групи «Веселка» показав, що 16(74%) дітей мають достатній рівень розвитку, 6 (26%) дітей –низький рівень розвитку за всіма освітніми лініями.

Аналіз розвитку дітей середньої групи «Ромашка» показав, що 20(75%) дітей мають достатній рівень розвитку, 7 (25%) дітей –низький рівень розвитку за всіма освітніми лініями.

Аналіз розвитку дітей середньої групи «Сонечко» показав, що 17(57%) дітей мають достатній рівень розвитку, 12 (43%) дітей –низький рівень розвитку за всіма освітніми лініями.

Згідно моніторингових досліджень групи «Веселка» у розділі «Здоров’язберігаюча і рухова діяльність» 18(82%) дітей має достатній рівень, у групі «Ромашка» 22(81%) дітей мають високі показники за розділом програми «Господарсько-побутова діяльність», у групі «Сонечко» 18(62%) дітей має достатній рівень розвитку за освітньою лінією «Пізнавально-дослідницька діяльність». За результатами оцінювання рівнів розвитку дітей середнього дошкільного віку встановлено, що потребує вдосконалення робота над підвищенням художньо-естетичного, мовленнєвого розвитку в дітей.

Моніторингом було охоплено 73 дітей старшого дошкільного віку, 6-го року життя(група «Колобок»-25 дитини, група «Пізнайко»-26 дітей, група «Калинка»-22 дітей).

Аналіз розвитку дітей старшої групи «Колобок» показав, що 22(88%) дітей мають достатній рівень розвитку, 3 (12%) дітей –низький рівень розвитку за всіма освітніми лініями.

Аналіз розвитку дітей старшої групи «Пізнайко» показав, що 23(89%) дітей мають достатній рівень розвитку, 3 (11%) дітей –низький рівень розвитку за всіма освітніми лініями.

Аналіз розвитку дітей старшої групи «Калинка» показав, що 14(64%) дітей мають достатній рівень розвитку, 8 (36%) дітей –низький рівень розвитку за всіма освітніми лініями.

Згідно моніторингових досліджень групи «Колобок» у розділі «Здоров’язберігаюча і рухова діяльність» 23(92%) дітей має достатній рівень, у групі «Пізнайко» 25(94%) дітей мають високі показники за розділом програми «Комунікативна діяльність», у групі «Калинка» 19(85%) дітей має достатній рівень розвитку за освітньою лінією «Господарсько-побутова діяльність». За результатами оцінювання рівнів розвитку дітей старшого дошкільного віку встановлено, що потребує вдосконалення робота над підвищенням мовленнєвого і особистісного розвитку в групі «Калинка», вихователям групи «Пізнайко» слід звернути увагу на розвиток пізнавально-дослідницької компетентності.

Адміністративно-господарська діяльність відбувалася за рахунок бюджетних коштів та благодійних внесків фізичних осіб на підставі постанови Кабміну України від 04.08.2000 р. № 1222 «Про порядок отримання благодійних (добровільних) внесків». За період 2019-2020 н.р. на ремонтні роботи та придбання обладнання в ЗДО було виділено більше 800000 грн бюджетних коштів. Проведено капітальний ремонт цокольного поверху, закуплено медикаменти, хозінвентар, побутову техніку. Придбано пісчано-сольову суміш, меблі для груп. Проведено ремонт картоплечистки, варочних поверхонь на харчоблоці, електросковороди, відремонтовано покрівлю. Замінено водопровідні крани, унітази. За кошти благодійних внесків, оновлено ігрове обладнання в групах.

Одним із пріоритетних питань, що вирішував педагогічний колектив «Розвиток екологічного виховання, як чинник формування особистості.».

Для якісної реалізації головної задачі з розвитку екологічної свідомості дошкільників проведено теоретично-практичний семінар «Екологічне виховання дітей - потреби сьогодення» (жовтень 2019 р.). Розглянуті питання: сучасні проблеми екологічного виховання дітей, система роботи з екологічного виховання дітей. Надані методичні рекомендації щодо формування екологічної відповідності дітей дошкільного віку. Практична частина семінару проведена у формі «Екологічного зорепаду», де вихователі вправлялися у розв’язанні логічних задач, підборі народного фольклору екологічного спрямування. Проведено колективні перегляди занять:

1. Екологічна стежина «На гостини до їжачка» (мол.гр.№2 «Вишенька»,Вих-ль Брегеда Ю.В.);

2. Інтегроване заняття «Червона калина» (мол.гр.№1 «Дзвіночок», вих-ль Немченко О.В.);

3. Інтегроване заняття «Подорож краплинки» (мол.гр. №3 «Казочка», вих-ль Омеляненко Л.Г.).

У березні 2020 року дошкільний заклад долучився до проведення Всеукраїнського заняття доброти. У всіх вікових групах проведені заняття з навчання дітей гуманному ставленню до тварин.

На педраді проаналізовані причини недостатньої роботи і вихователям надані рекомендації.

З метою вирішення другого завдання – формування у дітей елементарних економічних знань і навичок., з педагогами проведено педагогічний тренінг “Формування навичок економічного мислення та економічних уявлень”. Метою якого поглиблювати знання педагогів з використання сучасних методів навчання для успішного розв’язання завдань економічного виховання дітей; розвивати вміння працювати в малих групах; творчо мислити, діяти в нестандартних ситуаціях; виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів, взаємоповагу.

Проведені колективні перегляди занять :

1. «Подорож до країни економіки» в сер.гр.№3 «Сонечко» (вих-ль Шевелева Т.В., січень 2020р.);

2. «В гостях у Лунтика» в сер.гр.№1. «Веселка» (вих-ль Озерова Н.В., лютий 2020 рік),

Під час тематичного вивчення даного питання зроблено висновок про те, що результативність роботи з економічного виховання в групах середнього дошкільного віку слід вважати на достатньому рівні.

Щодо створення умов та забезпечення впровадження програми для дітей середнього дошкільного віку «Впевнений старт» в освітній процес закладу, звихователями усіх груп проведений тренінг «Впровадження програми «Впевнений старт» в освітній процес(3 етапи: вересень, жовтень, листопад 2019 року).Педагоги під час практичної частини тренінгів відрпацювали свої навички і майстерність в організації основних режимних моментів згідно програми («Ранкове коло», «Спільне коло», «Вечірнє коло»)

Результативно пройшли Дні педагогічної майстерності за темою «Дитсадок і родина». Присутнім представлено роботу 4 садових груп.

- молодша група №2 «Вишенька» («Чарівний гудзик»-робота в міні-музеї «Ґудзик»)

- середня група№1 «Веселка»( «Екологічний брейн-ринг»-розвага)

- старша група №1 «Колобок» («Ми завзяті козачата»-розвага)

Протягом навчального року працювала творча група з музейної педагогіки. Згідно плану роботи творчої групи підібрано і оформлено художньо-літературний матеріал за темою «Казки В.О. Сухомлинського», розроблені рекомендації для батьків «Використання казок Сухомлинського у вихованні моральної особистості дошкільників», узагальнено матеріал з теми «Моральне виховання дошкільників засобами музейної педагогіки на прикладі життєдіяльності і літературної спадщини В.О. Сухомлинського».

Протягом року розглядались питання з музейної педагогіки.- спільні екскурсії дітей у музеї Панаса Мирного на мистецькі виставки: «Таємниці коваля» , «Своїми руками» , «Ялинкові прикраси», «Вкраїні рідній, вільній та коханій», що дало можливість дітям садових груп активно долучитися до спадщини минулої, задовольнити їх інтерес до літературної творчості. У грудні 2019 року у виставковій залі музея Панаса Мирного організовано виставку робіт вихованців і батьків «Своїми руками». У лютому 2020 року в музеї Панаса Мирного проведено літературно-музичну розвагу «Сторінками улюблених казок» за мотивами творів В. Сухомлинського.

Протягом навчального року діти неодноразово відвідували бібліотеку –філіал № 4 Полтавського МЦБС, малята із задоволенням слухали твори дитячих письменників. У жовтні, на свято козацтва вихованці старших груп відвідали військову частину, де їм провели ознайомчу екскурсію, малята мали можливість поспілкуватися з військовослужбовцями, що захищають нашу Батьківщину на сході країни. У вересні 2019 року діти старших груп зустрілися з працівниками патрульної служби, вихованці під час практичних навчань закріпили свої знання про правила дорожнього руху і правил поведінки у транспорті.

Протягом навчального року в закладі проведено тематичні виставки дитячої творчості: «Мій рідний край, моя Полтаво!», «Сторінками улюблених казок», «Осінь-чарівниця», «Зимові дива», «Весна іде-красу несе!»

Психологічний супровід в закладі здійснює практичний психолог КалініченкоВ.П., яка провела наступну роботу:

1.Психодіагностична робота: спостереження та діагностика за діяльністю дітей; анкетування;

2.Консультаційна робота: індивідуальні консультації; консультації для батьків;

3.Корекційно-відновлювальна робота: з дітьми, у яких низькі показники готовності до школи; середні групи «Розвиток емоційно-вольової сфери дітей»; молодші групи «Я та мої емоції»

4.Психологічна просвіта серед педагогів.(консультації, міні-лекції, виступи на педрадах)

Батьки з вдячністю сприймали рекомендації, поради, які допоможуть гармонізувати адаптацію дошкільнят до майбутнього навчання у школі.

Співпраця з родинами є одним з головних важелів організації якісної освітньої роботи. Протягом року батьки брали активну участь у зміцненні та оновленні освітньої бази за освітніми програмами «Дитина», «Впевнений старт». Члени родини дітей були учасниками музейних заходів, екскурсій у бібліотеку, святах та розвагах у школі.

Батьки цікавляться результатами та якістю освітнього процесу, беруть участь у відкритих переглядах, присутні на заходах для педагогів міста: днях педмайстерності, музейних дозвіллях, розваг.

Також про налагоджений контакт вихователів із батьками свідчать спільна діяльність з підготовки груп до навчального року та осучаснення предметно-ігрового середовища в групах; допомога в ремонті («Ромашка», «Веселка»); участь в підготовці ігрових майданчиків до літнього оздоровчого періоду, спільне виготовлення атрибутів для здійснення ігрової діяльності: сюжетно-рольових ігор, театралізації і інсценізації, рухливих і дидактичних ігор.

Гуртковою роботою охоплено дев’ять садових груп. За своєю розвивальною направленістю вони поділяються на пізнавальні, художньо-мистецькі, мовні, хореографічні, фізкультурно-оздоровчі,валеологічні. На заняттях гуртка діти закріплюють та вдосконалюють вміння та навички отримані під час різних видів діяльності за освітніми лініями БКДО. Результатом успішної діяльності гуртківців є участь у виставках, конкурсах; показ театральних вистав, свят, розваг; проведення змагань, перегонів спортивного та інтелектуального спрямування.

Виконуючи вимоги БКДО щодо питань безпеки життєдіяльності дошкільників, педагоги використовують особистий підхід та власні творчі надбання. В дітей сформовані стереотипи правил безпечної поведінки та захисної реакції у незвичайних життєвих ситуаціях.

Тиждень безпеки (жовтень 2019 р.)проведено згідно затвердженого плану. Вихователями проведені заняття, розваги, бесіди з дітьми згідно тематики днів . Батькам вихованців надані рекомендації і консультації. З огляду на карантинні заходи в місті, Тиждень безпеки (травень 2020 р.) проводився у дистанційному режимі. Педагоги у групи Viber та Facebook розміщували відеозаняття, консультації і поради для батьків згідно тематики днів тижня безпеки.

Проте в організації освітнього процесу в 2019-2020 навчальному році залишаються не розв’язаними питання, над якими потрібно працювати:

  1. Сприяти росту професійної майстерності, творчості педагогів шляхом впровадження новітніх педтехнологій.
  2. Потребують поглибленого та конкретного вирішення проблеми сенсорно-пізнавального розвитку дітей дошкільного віку.
  3. З метою досягнення наступності залучати групи середнього дошкільного віку працювати за програмою «Впевнений старт»
Основні завдання на 2020 - 2021 навчальний рік

Аналіз діяльності педагогічного колективу, результати діагностування та реальний стан освітнього процесу підтверджують необхідність розпочати роботу над реалізацією методичної проблеми «Формування життєвої компетентності особистості шляхом партнерської взаємодії всіх учасників освітнього процесу»

Підсумовуючи вище викладене, ґрунтуючись на виявлених досягненнях, недоліках, запитах батьків та нормативно-правових документів педагогічний колектив дошкільного навчального закладу визначає наступні пріоритетні завдання:

1. Поглибити роботу з логіко-математичного та сенсорно-пізнавального розвитку в процесі організованої й самостійної предметно-практичної діяльності дітей.

2. Формувати емоційну сферу дошкільників засобами музейної педагогіки «Чарівний світ майстринь живопису Полтавщини» (Саші Путрі, Марії Приймаченко, Марії Башкірцевої, Катерини Білокур.)

3. Сприяти росту професійної майстерності, творчості педагогів шляхом впровадження новітніх педтехнологій.

4. Забезпечити реалізацію завдань освітньої програми «Впевнений старт» з дітьми середнього та старшого дошкільного віку.

Шляхи реалізації завдань:

- Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця.

- Забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти.

- Блочно-тематичне планування.

- Організація розвивального середовища.

- Інтеграція різних видів діяльності.

- Використання освітніх технологій.

- Співпраця з родинами вихованців.

Завдання педагогічного колективу на літній оздоровчий період 2021 р.:

1. Створення оптимальних умов для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя та подальшого формування життєвої компетенції шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних освітніх технологій.

2. Оптимізація рухового режиму та самостійної ігрової діяльності дітей протягом дня як важливої складової фізичного розвитку дошкільників.

3. Забезпечення умов для загартування дитячого організму.

Кiлькiсть переглядiв: 334